Spiros
02/10/2021
Στο Δήμο Αθηναίων σκεφτόμαστε και πράττουμε με το εξής σκεπτικό: στις μέρες μας η ψηφιακή υστέρηση ισοδυναμεί με την απόλυτη οπισθοδρόμηση. Για το λόγο αυτό από την πρώτη στιγμή, η Δημαρχία του Κώστα Μπακογιάννη έδωσε το έναυσμα για μια ψηφιακή αναγέννηση της Αθήνας.
Ο Δήμος Αθηναίων ανταποκρινόμενος στην τάση που θέλει τις σύγχρονες πόλεις να μεταβαίνουν στην νέα ψηφιακή εποχή και να μετασχηματίζονται σε «έξυπνες» για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, συνεχίζει να εμπλουτίζει καθημερινά τις ψηφιακές υπηρεσίες του.
Δεν είναι μυστικό ότι όταν αναλάβαμε τα ηνία της πόλης της Αθήνας, οι ψηφιακές υπηρεσίες του Δήμου βρίσκονταν σε εμβρυακό στάδιο. Σήμερα, -και μέσα στη συνεχιζόμενη πρόκληση της πανδημίας που λειτούργησε καταλυτικά προς αυτή της κατεύθυνση- οι παρεχόμενες ψηφιακές υπηρεσίες έχουν πια ξεπεράσει τις 100.
Συνεχίζουμε να προσθέτουμε υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του δημότη, απευθυνόμενοι τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ιδιώτες. Για παράδειγμα αναφέρω ότι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων την έκδοση Άδειας Εργασιών Μικρής Κλίμακας, την καταχώρηση ανελκυστήρων και την Ανάληψη / Ανάθεση συντήρησης ανελκυστήρα, την ανακοίνωση λειτουργίας έκθεσης, την ακύρωση/μεταβολή στοιχείων λειτουργίας έκθεσης, την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου, την αντικατάσταση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας παιδότοπου, τη χορήγηση / ανανέωση άδειας λειτουργίας αθλητικών εγκαταστάσεων, την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας κέντρου διασκέδασης/αντικατάσταση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας κέντρου διασκέδασης και την αίτηση παράτασης χρονικού ορίου προέγκρισης για χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας κέντρου διασκέδασης
Και ασφαλώς δεν θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο υπερήφανοι καθώς οι υπηρεσίες αυτές τυγχάνουν της απολύτου εμπιστοσύνης των δημοτών. Και αυτό γιατί είσοδος στην εφαρμογή γίνεται εύκολα με χρήση των κωδικών taxisnet και οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν την αίτηση που επιθυμούν και να ενημερωθούν με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του ψηφιακού τους αποθετηρίου όταν το αίτημα τους επεξεργαστεί και ολοκληρωθεί από την αρμόδια Διεύθυνση του Δήμου, χωρίς να χρειαστεί να προσέλθουν σε καμία φάση της διαδικασίας στις υπηρεσίες. Η συμμετοχή των πολιτών στην ψηφιακή πλατφόρμα είναι ήδη εντυπωσιακή, καθώς σε διάστημα 18 μηνών έχουν εγγραφεί σε αυτήν περισσότεροι από 100.000 πολίτες και επιχειρήσεις, ενώ έχουν διεκπεραιωθεί απολύτως ηλεκτρονικά περισσότερες από 96.000 αιτήσεις.
Φυσικά, να πούμε ότι αυτό δεν είναι το τέλος της διαδρομής. Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό να σχεδιάζουμε μια ολιστική ψηφιακή μετάβαση στο Δήμο Αθηναίων. Συνεχίζουμε να υλοποιούμε μια ‘έξυπνη’ πόλη ψηφιακά προσβάσιμη σε όλες και όλους. Και αυτό μέσα από έναν καθολικό σχεδιασμό και τη διασφάλιση της διαλειτουργικότητας ψηφιακών συστημάτων και υπηρεσιών σε συνεννόηση με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον καταμερισμό των κονδυλίων από το πρόγραμμα Ψηφιακού Μετασχηματισμού.
Αποδεικνύουμε καθημερινά έτσι ότι συνεχίζουμε δυναμικά να υλοποιούμε το ψηφιακό άλμα και κάνουμε το σύνθημα ‘έξυπνος Δήμος’ πραγματικότητα προς όφελος κάθε Αθηναίας και κάθε Αθηναίου.